Nagy népszerűségnek örvend a DSG váltó, de bizony eljön az idő, amikor nem bírja majd tovább. Előnyei vitathatatlanok, hiszen bonyolultsága ellenére olcsóbb előállítási költséggel büszkélkedhet, mint egy hagyományos váltó. Persze ez nem látszik meg az ezzel szerelt autó vételárán, cserébe klasszul lehet spórolni vele a fogyasztáson.
A duplakuplungos sebességváltó úgy működik, mintha két kézi váltót szereltek volna egy házba. Mégpedig azért, hogy a sebességfokozatokat különválasszák. Párosak és páratlanok külön váltóban kapnak helyet. A remek technológia eredménye, hogy a vonóerő lankadása nélkül, teljesen rángatásmentesen és gyorsan vált az autó.
A leggyakrabban a Volkswagenben találjuk meg, de természetesen szerelik az Audiba, Porschéba, Fordba is. A DSG váltókból sokak szerint a legjobb konstrukció a hatsebességes, olajos kuplungos, keresztmotoros konstrukció. Egészen igénytelen, csupán arra kell figyelni, hogy 60 ezer kilométer után meglegyen az olajcsere.
Azt, hogy az olajcsere milyen fontos, sokan nem is tudják. Ami persze nagy baj, mert így nagyobb valószínűséggel fog elmaradni. Pedig ez az alapja a tartósságának.
A DSG váltó hibák leggyakrabban mégis a vezérlőelektronika meghibásodása miatt keletkeznek. Bármilyen meglepő – vagy nem – ez is az elhanyagoltságra vezethető vissza. Amikor autót veszünk és ilyen váltó van benne, a kipróbálásánál legyen elvárás részünkről a döccenés mentes működés. Különben igen rosszul járhatunk. Előre vagy hátramenetbe kapcsolásnál ne csattanjon és az autó, finoman, automatásan induljon meg a fék felengedése után, semmiképp se ugorjon meg.
A kuplung közeli meghibásodását jelezheti, ha a motor üzemi hőmérsékletének elérését követően, gurulás után üresbe téve hátragurul. Kereshetünk olajfoltokat a váltóharang környékén, észrevesszük könnyen, ha szivárog a váltóolaj.
DSG váltó hiba esetén a vezérlőelektronika javítását gazdaságosan is megúszhatod, csak válassz megfelelő szervizt és szakembert.